torsdag 22 september 2011

Pysselrummet *uppdatering*

I lördags var jag iväg på en secondhand shopping runda.
Jag börjar verkligen bli bättre på att se portensialen i föremålen, istället för att se hur dom ser ut. Men det är svårt, jag måste gå LÄNGE i affärerna och fundera och titta. Vid första anblick ser jag bara en massa skit överallt. Sen hittar jag någon sak som jag ser framför mig hur den skulle kunna bli om jag ändrar den. Och efter ett bra tag har jag fyndat massa "To do" saker. :-)

I lördags kom jag hem med massa saker. Här får ni se lite utav de.

Lite askar och andra trä prylar som jag har planer på att altra. Lampskärmarna har jag som kommande projekt..



Några sådana här glasburkar köpte jag för 4kr st. Har burkar från IKEA tidigare, men behöver ständigt fler...


Jag har ju påbörjat en redo utav mitt pysselrum, och tankarna går ständigt åt till att fundera ut ultimata lösningar för bäst förvaing på minst yta. Vill ju att rummet både ska vara härligt och mysigt och inspirerande, samtidigt som det ska rymma allt jag behöver och vill ha; Förvaring åt ALLT mitt pyssel (som ständigt ökar) och bra ytor att använda när man pysslar. Och vackra förvarings lösningar som inspirerar till att använda sakerna i dom, så man inte glömmer bort att man har dom.

Köpte en vit bokhylla för 60kr, som jag ställde uppe på skrivbordet. Funderar på att ställa det under fönstret istället (fortfarnade på skrivbordet) men vi får se...

Hyllan köpte jag, och kryddstället i, som ska bli förvaring för tex pärlor, även pallen och sink baljan, och trälådan och pedistalen, totalt kostade dessa saker (inkl hyllan) 150kr.*LIKE*
Hittade även en liten pappersförvarings hurts för 15kr. Som bara ska fräshas upp med lite färg.


Har suttit på nätet och letat efter billiga provdockor inom ett lagom avstånd. Men lyckas inte. Skulle så gärna vilja ha en i mitt pysselrum. Mest som anslagstavla, så man kan sätta upp lite saker man gillar bäst för tillfället, och ändra efter årstid å humör. Dels för att jag tycker dom är så snygga, men smatidigt kan det vara praktiskt att ha vid många pyssel tillfällen. :-)

Så mitt nästa projekt vid sidan om pysselrums-fixningen blir att göra mig en egen liten provdocka. På bilden med den vita bokhyllan, ser ni pedistalen jag ska använda som ställning till den tänkte jag. Får se hur svårt det blir och hur jag ska göra... Bilder kommer tids nog.

Ha det gott!

Inga kommentarer: