onsdag 5 september 2007

Min första bröllops tårta är gjord!



Tänk att jag, JAG, har fått möjlighet att göra en bröllops tårta!


Nu blev det så att min kära lillastster plötsligt bestämde sig vid 18 års åler att gifta sig. Lika hasstigt och lustigt som det komms på, lika hasstigt och lustigt blev alla förberedelserna. Jag erbjöd mig såklart att göra tårtan! Och fick även tillslut göra brudbuketten. Har aldrig pysslat med blommor innan, men kände att självklart måste jag ta chansen. När får man möjlighet att testa om man kan göra en sån sak i framtiden? Och eftersom dett bröllop var lite hipp som happt, så kände jag ingen prestations ångest gentimot min syster. Snarare var det så att jag ville att allt skulle bli precis så som jag såg det i mina tankar. Men nope..inte blev det så inte.


Tårtan gjorde jag i tre lager. Såg framför mig hur fyrkantig den skulle vara, med 90gradiga vinklar överralt. Istället lutade den, och alla kanter blev mjukt rundade.


Kristyren flöt ut mer än jag ville. Men den sjönk i alla fall inte ihop.




Jag använde mig utav guldrondeller mellan lagrerna com stöttades upp utav sugrör från Max.


Botten tårtan (2lager) var fyllt med HallonMousse och marsankräm. (för nöt och choklad allergiker). Mellan tårtan (3 lager) var fylld med Marsankräm, Hallonmousse och Geisha mousse. Och det översta tårtan, som var formad som ett hjärtan, var bara hallon och Geisha mousse. Allt täckt med Vit MMF och dekorerad med vanlig kristyr och två rosor i MMF.




Den smakade jättegott!!!! Och MMF blev lagom tunn och god. Helt nöjd egentligen, även om den inte ser ut som jag hade föresställt mig.






Å såhär blev brudbuketten...

1 kommentar:

henry37 sa...

Både bukett och tårta var jätte fina, för inte tala om hur god tårtan var!!!