måndag 13 januari 2014

färg!!

Förra sommaren blev jag blixt förälskad i ett tyg, när jag var med mun syster in i en tygaffär. Det har aldrig hänt mig tidigare, och jag var bara tvungen att köpa en bit av det. Kände med en gång att det skulle vara till mitt nya pyssel rum på ett eller annat sätt. Och nu när det är dags att måla rummet, hade jag detta tyg som utgångspunkt och tänkte beight eller Cream... Först.


Hmm... Men det slutade inte riktigt så...
Ju mer tid jag varit nere i rummet, känner jag att jag vill ha in glädje där nere. Så mina två fondväggar började säga att dom behövde färg! 
Jag tittade på tyget å tänkte att rosa eller, turkos eller typ mintgrön vore passande färger i alla fall..
Tittar man NOGA på tyget, kan man hitta skarpa klara nyanser av dessa färgerna... Så eftersom jag inte kunde bestämma mig, så valde jag två av dem. Rosa på ena och turkos på andra.
 Och OMG vad färg det blev. Så ABSOLUT inte jag!!!!
Men samtidigt så gillar jag det skarpt!
Tillsvidare låter jag det vara såhär. Funderar på att ljusa den rosa nyansen något inför sista målningen bara..

Så här ser det i alla fall ut nu :-)





Tänker ljust beight golv sen, och mina skåp är i ek, fast jag tror jag ska betsa dem i en mörkbrun ton...

Blir så lycklig av att bara veta att det kommer bli klart i år!!!!



Inga kommentarer: