onsdag 12 oktober 2011

Höst pyssel

Nu när mörkret börja krypa in tidigare och tidigare på kvällarna älskar jag att tända ljus.
Men med vår upponervända trädgård (och för att inte tala om hemmet) så tänkte jag att det inte vore fel att förgylla den lite... Så jag letade fram min trasiga lyckta (ena glaset är borta) och klädde ett gravljus med lite snyggt papper som jag plaserade innuti tillsammans med några prydnads sten och löv, och ställde ut den på trappan. Men jisses vad ensamt det såg ut. Så då gjorde jag ett litet höst-blomster-arrangemang oxå och stälde intill... men något felade. Så då kom jag på att jag sett några häftiga ståltråds pumpor HÄR som jag genast anamade och apade efter. Blev både en stor och liten! :-) Och efter att det regnat på dom ute, så rostade dom till en härlig orage färg. *LIKE*
Nästa höst (när jag hoppas vårt hus är klart) så ska jag pynta MASSOR och MASSOR inför höstmyset! *Längtar*




Inga kommentarer: