måndag 10 oktober 2011

I helgen lyckades jag färda ett projekt. Yey!!
Har ett par påbörjade projekt till som ligger å väntar på att bli klara..men de lär nog få vänta är jag rädd.

Men i alla fall, här är mitt nya "penn ovh vertygs-ställ". Hittade ett par kartongrör, så¨dana man får trottoarpratar affisher i från tryckeriet. Sågade av dem i olika längder, klädde in dom med ett papper. (jag sågade inte så rakt, eller klädde inte så noga, så man kan nog göra det mkt finare än vad jag gjorde). Sedan arrangerade jag dem på ett snurr-tårtställ från IKEA, häftade fast ett vitt band runt för att hålla ihop dem. Knöt ett svart snöre som dekoration. Sen limmade jag fast en del av dem på tårtfatet med lim pistol. Sock inte alla, ifall jag vill utöka och arrangera om. Bara så de inte kasar av fatet liksom. Och en av de låga limmade jag runt hela i botten på, så inte gem å sånt åker ut under, eftersom jag inte sågat så rakt som sagt. ;-)

Jag valde att lämna en hel del yta framför rören på fatet, så jag kan lägga lite saker där oxå... får se om jag ångrar mig, då lägger jag nog bara till ett par rör till senare i så fall.

Men jag är nöjd än så länge i alla fall. Rymmer en massa!!! :-)

Från detta..



...till detta...

..till KLART!


Och sen fyllt.
framifrån..verktyg å sånt.


Bakifrån pennor.. och även hålslagaren fick rum. :-)

Inga kommentarer: